Välkommen till min nya blogg!

Denna blogg ska Handla om mig ( Angelina Öhlin ) Och min 2 ponnyer.

 

Min nu varande tävling ponny Vanillin har tyvär nyligen varigt halt och nu håller jag på att sätta igång henne. Just innan hon blev halt tävlade vi regionala LB klasser i hoppning. Det var tänkt att jag och Vannis (som hon kallas) skulle ställa upp i DM i år med det sket sig efter som att hon blev halt. Vi skulle också debutta i en LA i hoppning i år men vi får se hur det blir med det. Vannis har jag även tävlat dressyr med. vi fick 59.39% i LB:1 i våras och det är det högsta jag tävlat med henne i dressyren och dom högsta procenten är 60% i en LC klass.

 

Beauty For Bell (Bella) köpte jag den 8/8 nu i år så hon kom i går :D! haha! Så ja vad ska jag säga om henne? joo hon är aldrig tävlad i nått. Hon har stått på ridskola. Fast blev inte så mke riden där tyvär. Så hon har ju typ inte gjort nånting. Jag ska ta henne till stjärnorna hade jag tänkt men haha vi får vell se hur det ska gå?:S Hon ska ju även bli inkörd av min mamma och säkert tävla det med om det går vägen. :)
Men hur hon är i nu läget så är hon hur lung och mysig som helst!:)

 

Vanillins pappa heter Warron OX och hennes mamma heter Seline. Men i hennes pass står det att hon är okänd så jag vet inte om det var ogodkänd mamma kanske? skit samma ;) Hon är 50% arab 20% fjording sen delar knappstrupper & whels på resten ;) Vannis är 139.0 cm i mnh. Vannis är född 2003.

 

Beauty For Bells mamma heter Beauty Harmonie och hennes pappa heter Sun Roy. dom är godkända och finns med i passet. Bella är New Forest / Fullblod. men mest New forest. Hon har inget mätintyg men hon är säkert maxad D ponny. Bella är född 2005.

Bilder på Bella från idag när jag red henne första gången på gården hemma.

Foto: Olivia Löfbom Arvidsson








jag vill inte säger hon :]!





förlåt för klapp tygel :(!!!


min sits....













red bara runt på 4 kanten :D Olivia pepprade kort :D!<3

NAW BELLA<33


pusspuss på dig Bella<3

Foto: Tove Söderström





















Bilder på Vannis från i Lördags tror ja ;)!<3

 

Men om ni undrar något så kommentera på bara :D!

Hadet bäst / Angelina Öhlin

 


Kommentarer
Postat av: olivia

Superfin blogg! =D

2010-08-09 @ 20:57:41
URL: http://baraolivialas.blogg.se/
Postat av: Hannah Mattsson

fin blogg :D <3

2010-08-09 @ 21:58:39
URL: http://lillhannis.blogg.se/
Postat av: Linda

Gud vilken härlig ponny, lite cool korsning tkr ja. tkr hon ser så himla snygg ut för man ser att hon har fjording i sig, härlig steg med =D

2010-08-10 @ 01:37:00
URL: http://lindaboquist.blogg.se/
Postat av: Wilma

Superfin blogg!!:D



Du rider JÄTTEBRA!!!:D

2010-08-10 @ 17:18:33
URL: http://foreverlove.devote.se
Postat av: Katarina Engelmark

Kul att det blev en ny pålle! Hon ser ut att ha potential att bli lika fin som du gjort Vanillin, så Lycka till framöver!

2010-08-12 @ 22:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0